Værdigrundlag

Værdigrundlaget er vedtaget i skolebestyrelsen i 2023. Der arbejdes på et mere visuelt udtryk. Der arbejdes endvidere med, hvad værdierne betyder for os i hverdagen.

Vi ser de fire værdier herunder, som er gensidigt afhængige af hinanden.

Stærke fællesskaber

Vi understøtter og fremmer forpligtende og uforpligtende fællesskaber ved både at favne forskelligheder og bygge på læring. For at styrke elevernes trivsel og et godt læringsmiljø er det vigtigt at fremme gode relationer og mulighed for venskaber.

Respektfuldhed

Vi respekterer hinanden og skolen ved at anerkende og værdsætte mangfoldighed og være rummelige og tolerante mennesker. Vi tager et medansvar for hinanden og for skolens virke.

Høj trivsel

Vi passer på og drager omsorg for hinanden. I fællesskaberne sørger vi for, at alle føler sig set, hørt og trygge. Voksne og børn er gode ved at være nærværende, lyttende og deltagende.

Læring og dannelse

Vi arbejder for, at vi alle skal lære og udvikle os både fagligt og socialt, hvor fordybelse og engagement er en naturlig del af skolens hverdag, hvor børnenes deltagelse udvikler dem til hensynsfulde, kritiske og demokratiske mennesker.

værdiregelsæt