Skolestart 2025

Information til forældre med børn, der skal starte i SFO og 0. klasse på Sct. Jørgens Skole i 2025.

Skal dit barn starte i skole til næste år (skoleåret 2025-26), så læs med her.

Vi har afholdt åbent hus og skolestartsmøde

Nåede du ikke forbi til åbent hus og skolestartsmøde, er du velkommen til at kontakte os på tlf. 4631 4400, hvis du har spørgsmål i forbindelse med dit barns skolestart, eller hvis du gerne vil høre, hvad vi kan tilbyde.

Den elektroniske indskrivning

Indskrivningen foregår digitalt og er åben fra d. 2. september til den 3. november 2024.

Du kan finde mere generel information om skolestart og indskrivning på Roskilde Kommunes hjemmeside.

Har du søgt om plads på Sct. Jørgens Skole, vil du i starten af februar få svar på din ansøgning. Hører dit barn til vores skoledistrikt, er det sikret en plads her. Hører dit barn til et andet skoledistrikt, afhænger optagelse hos os af antal børnehaveklasser og antal ansøgere. Det er Byrådet, der i januar beslutter antallet af børnehaveklasser på kommunens folkeskoler.

Børnehaverne kommer på besøg

I januar, februar og marts får vi besøg af børnehaverne i vores distrikt Roskilde midt/vest. Her vil dit barn få det første indtryk af Sct. Jørgens Skole sammen med kendte og trygge voksne fra børnehaven.

Er du tilflytter?

Og har du et barn, der skal starte i skole i 2025, så kontakt os på tlf. 4631 4400.

Samarbejdet mellem børnehaverne og Sct. Jørgens Skole

Årshjul med beskrivelse af overgangen fra børnehave til mini-SFO og skole kan ses nedenfor (dokumentet er ved at blive opdateret og bliver lagt på snarest muligt).

Skolestart