Udviklingsplan

Sct. Jørgens Skoles udviklingsplan - skoleåret 2024-25

På Sct. Jørgens Skole er vi optaget af, at alle børn oplever en god og tryg skoledag, hvor de oplever spændende undervisning og et godt fælleskab.

I dette skoleår sætter vi særligt fokus på:

1. Co-teaching

Lærere og pædagoger har særligt fokus på co-teaching, hvor to lærere eller en lærer og en pædagog planlægger, afvikler og evaluerer undervisningen sammen. Intentionen er et dobbelt læringsudbytte, hvor både elever og voksne oplever at lære nyt.

2. Det Tænkende Klasserum (DTK)

Alle matematiklærere har været eller kommer på kursus i DTK for at udbrede undervisningsformen på skolen. I DTK arbejder eleverne med aktiv problemløsning i matematik. Eleverne arbejder analogt med et matematisk problem på en lille tavle i små grupper.

3. Stærke fællesskaber og deltagelsesmuligheder for børn med behov for tydelige strukturer

På 0. årgang styrker vi vores arbejde med, at alle børn har en betydningsfuld plads i fællesskabet. Vi arbejder bl.a. med at styrke deltagelsesmulighederne for børn med behov for tydelige strukturer og rammer i hverdagen.

Stærke fællesskaber