Kantinen

Kantinen på Sct. Jørgens Skole bruges dagligt af mange børn og voksne på skolen. Kantinen laver mad fra bunden med stor vægt på kvalitet, sundhed og økologi. Vi har guldmærket i økologi, hvilket betyder, at at 90-100 % af maden er økologisk.

Det er skolens elever, der står for salget i kantinen. Kantinen indgår desuden i skolens inklusion. Det betyder, at der i perioder kan være elever med i tilberedningen af maden.

Åbningstider
Morgencafé - Kl. 7.15-7.45 på udvalgte dage (for elever på 4.-9. årgang, der ikke har fået morgenmad hjemmefra, eller har brug for en snak inden skolestart)
Formiddagspausen - Kl. 9.30-9.50 (salg af boller, frugt, yoghurt og små lune retter)
Spisefrikvarteret - Kl. 11.20-12.00 (ikke åbent for løssalg - kun afhentning og levering af forudbestilt mad, se nedenfor)

Online forudbestilling af dagens ret og sandwich

Dagens ret og sandwich skal bestilles senest kl. 12 dagen i forvejen på Sct. Jørgens Skole (skolemad.dk).

Ekstra muligheder ​​​​

Når tiden tillader det, leverer kantinen derudover mad til f.eks. receptioner på skolen og censorfrokost ifm. skolens prøver i juni.

Prisbelønnet kantine

Vores dygtige kantineleder vandt i 2019 prisen for årets Økologiske Køkkenroser med begrundelsen:

'Juryen var ikke i tvivl om at pege på dig som vinder af prisen. Du er ene kvinde i køkkenet på Sct. Jørgens Skole i Roskilde - men det lader du dig ikke begrænse af, når det kommer til dine ambitioner for skolens køkken. Du vinder årets Økologiske Køkkenroser, fordi du formår at rykke på holdning og håndværk - og fordi, du formår at lave mad til alle aldre. Ikke nok med det, så åbner du også døren for dem, som har svært ved at sidde stille. Du er en ildsjæl, og med guldmærket i gryderne bliver det ikke meget flottere. Du kan være stolt af din indsats.'

Vores kantineleder Sisse modtager diplom som vinder af de Økologiske Køkkenroser i 2019

Vores kantineleder Sisse modtager sit diplom som vinder af de Økologiske Køkkenroser 2019.

Kontrolrapporter

Du kan se kantinens seneste kontrolrapporter fra Fødevarestyrelsen her.