Tilflytter eller skoleskift

Ønsker du at indskrive dit barn på Sct. Jørgens Skole i en af vores eksisterende klasser? Så kontakter du blot kontoret, som formidler kontakt til enten ind- eller udskolingslederen.

Indskrivningsprocessen består af et forløb, hvor vi holder et møde med dig og dit barn, hvorefter der i samarbejde med lærerne på det pågældende klassetrin bliver fundet frem til den mest egnede klasse. Relevante oplysninger fra jeres nuværende/tidligere skole sørger vi for at få overleveret - naturligvis med jeres samtykke.

Regler i forbindelse med indskrivning

1. Alle elever har krav på at blive optaget på folkeskolen i det distrikt, hvor de bor eller opholder sig. Det gælder dog ikke, hvis forældrene tidligere har valgt en anden skole end distriktsskolen og efterfølgende ønsker barnet optaget i distriktsskolen. I disse tilfælde sker optagelse efter nedenstående retningslinjer om frit skolevalg (punkt 3)
    Se en visuel oversigt over skoledistrikter i Roskilde Kommune her.

2. Hvis I ikke bor i vores skoledistrikt, kan I blive optaget på Sct. Jørgens Skole, hvis der er plads i vores etablerede klasser, jf. nedenstående retningslinjer om frit skolevalg (punkt 3).
    Se Sct. Jørgens Skoles elevtal her.

3. Retningslinjer om frit skolevalg: Elever kan blive optaget på en anden skole end distriktsskolen, hvis der er plads i de etablerede klasser. Skolelederen skal afvise ansøgning om indskrivning af en elev, der bor i et andet skoledistrikt eller i en anden kommune, hvis der gennemsnitligt er 24 eller flere elever i klasserne på det på gældende klassetrin.