Læringscentret

Læringscentret er det moderne skolebibliotek. I læringscenteret får eleverne hjælp af vores skolebibliotekarer, læsevejledere, it-vejleder m.fl.

Det er i Læringscentret, at eleverne låner skønlitteratur og fagbøger.  Det er også her, elever og lærere henter viden og vejledning - både bredt til de enkelte fag og helt konkret til den praktiske brug af computere, iPads og andet udstyr.

LC

Kvalificeret støtte til læsning for hver enkelt elev

Læsevejledere og skolebibliotekarer arbejder med skolens læsepolitik og elevernes læseudvikling, formidler de gode læseoplevelser og køber hele tiden nye og spændende bøger. Det gælder også letlæste bøger på engelsk,  tysk og fransk.

Se elevernes udlån fra Læringscentret

Den nemmeste måde at få et overblik over, hvad eleverne har lånt, er at benytte Aula. Når man er logget ind, kan man se elevernes udlån under menupunktet 'Kalender'. Se nedenstående vejledning.

Man kan også logge på Cicero Surf med elevernes UNI-Login og se, hvilke materialer eleven har lånt i Læringscentret. Derudover kan Cicero Surf bruges til at søge efter bøger på Læringscentret på Sct. Jørgens Skole.