Specialpædagogisk tilbud (gruppeordning)

Roskilde Kommune har mildere specialpædagogiske tilbud - kaldet gruppeordninger - beliggende på flere af kommunens skoler. Sct. Jørgens Skoles gruppeordning er målrettet elever med specifikke indlæringsvanskeligheder.

Formålet med gruppeordningen er at give elever med specifikke indlæringsvanskeligheder i flere fag et skoletilbud, hvor vi sammen stræber imod, at eleven bliver endnu bedre til at bruge sine læringspotentialer og hermed opnår optimal faglig, personlig og social udvikling.

Gruppeordning

Visitering til gruppeordning via PPR

Den såkaldte “visitering” til gruppeordningen foregår via kommunens Pædagogisk Psykologiske Rådgivning (PPR). Du er meget velkommen til at kontakte os på skolen eller PPR direkte for at høre nærmere.

Formålet med gruppeordningen:

Målene med gruppeordningen er helt overordnet, at den enkelte elev:

• udnytter sit læringspotentiale optimalt i alle fag
  • styrker sin personlige og sociale udvikling
  • øger sit selvværd.

De konkrete mål for den enkelte elev fastsættes og evalueres løbende i samarbejde med elev og forældre.

Hvem er gruppeordningen for?

På Sct. Jørgens Skole er gruppeordningen aktuelt for elever i 9. klasse (skoleåret 23/24).

Den konkrete støtte tilrettelægges, så den imødekommer elevens nærmeste udviklingszone.

Læs mere om gruppeordningen i dokumentet herunder